Tajna uspeha jedne influence kampanje

Svaka priča o influence marketingu danas može zvučati suvišno, zar ne? Saradnje sa influenserima nisu novina niti neistražene vode digitala, svi koji smo u ovom poslu imamo već na desetine influence kampanja iza sebe. Ali postavili smo pitanje sami sebi, kada nam je poslednji put neka influence kampanja zapala za oko i držala nam pažnju duže od jednog skrola.

Nakon brojnih saradnji i iskustava, došlo je vreme da sumiramo svoja zapažanja i napravimo katak vodič do jedne uspešne influence kampanje.

Planiranje influence marketinških kampanja je mnogo više od obične odluke da želimo da koristimo uticajne partnere.

Za korisnika koji skroluje kroz fid, uspešna influence objava ne izgleda kao reklama – radije se doživljava kao prirodni produžetak redovnog sadržaja influensera, podstaknut poverenjem i kredibilitetom koji je stečen tokom vremena između influensera i publike.

Šta ide u najbolje kampanje koje podstiču svest, stvaraju buku i povećavaju prodaju? Iz naše perspektive, sve se svodi na upravljanje brojnim sitnim detaljima.

1. Počnite sa pravim izborom

Zvuči jednostavno, izaberi saradnika za XY brend. Ali u tom grmu leži zec. Kao i u životu, tako i u poslu, sve je stvar donošenja pravog izbora. A to je po pravilu uvek teže nego što se čini. Koliko vremena je potrebno da nekoga izanalizirate i pokušate da steknete objektivan utisak o osobi bez upoznavanja licem u lice. Biti sigurni da će ta osoba kliknuti sa brendom. Kombinacija intuicije, iskustva, logike i zdravog razuma, mnogo empatije i širokog spektra interpersonalih veština, biće vam potrebni da započnete jednu uspešnu influence saradnju.

2. Postavljanje jasnih ciljeva

Definisanje jasnih ciljeva je ključno za svaku marketinšku kampanju, a influence marketing nije izuzetak. Šta se nadate da ćete postići ovim uticajnim partnerstvom? Dobro definisani ciljevi će voditi strategiju kampanje, a će nam pomoći i da precizno izmerimo njen uspeh.

Usklađivanjem marketinških ciljeva influence kampanje sa opštim marketinškim ciljevima, možemo kreirati kohezivnu kampanju koja će sigurno imati odjeka.

3. Autentična partnerstva

Autentičnost je kamen temeljac uspešnih influence kampanja. Ali i najteži korak. Danas svaki prosečan korisnik više nego uspešno identifikuje sponzorisan sadržaj, tako da je ključno uspostaviti istinska partnerstva koja prevazilaze jednostavne preporuke.

Kada se influenseri autentično povežu sa vašim brendom, njihove preporuke imaju veću težinu, te mogu podstaći iskreno poverenje u brend. Ono što smo shvatili, da bi jedna kampanja rezultirala uspehom, neophodno je da i mi sa strane brenda budemo uključeni u zajedničko kreiranje sadržaja sa influenserima. Mi smo odavno napustili taktiku prepuštanja odgovornosti i tereta, već ulažemo u taj partnerski odnos podjednako kao i naši saradnici, istovremeno se trudeći da ne remetimo autentičan stil zbog kojeg smo se i opredelili za tog saradnika.

4. Moć storytelling-a

A ta autentičnost leži upravo u veštini storytellinga.

Pričanje ličnih priča omogućava našim saradnicima da kreiraju narative oko brenda koji privlače pažnju i izazivaju emocije. Naša bliska saradnja pomaže izabranim saradnicima da razviju kreativan sadržaj koji će brend isprepletati sa njihovim ličnim pričama i kreirati ličnu impresiju i iskustvo koje prevazilazi puko plasiranje proizvoda.

5. Merenje rezultata

Na kraju krajeva sve se svodi na rezultate.

Jedini način da utvrdite efikasnost kampanje je merenje u odnosu na definisane ciljeve, zbog čega će svaka kampanja imati jedinstven skup značajnih metrika.

Po našem iskustvu, postoji jedan pokazatelj koji ima tendenciju da odredi uspeh kampanje: ukupan broj angažovanja. Dok prikazi prate samo izloženost, angažovanje pokazuje da je korisnik preduzeo akciju. Praćenje i analiza ovih pokazatelja pomažu nam da razumemo potpuni doseg kampanje – i što je još važnije, nivo uključenosti i interesovanja publike.

Kao zaključak, uspešna influence kampanja zahteva pažljivo planiranje, izvršenje i prilagodljivost. Usredsređivanjem na pet ključnih elemenata – identifikovanje pravih uticajnih osoba, postavljanje jasnih ciljeva, uspostavljanje autentičnih partnerstava, korišćenje pripovedanja i merenje učinka – možete značajno poboljšati efikasnost svojih marketinških napora. Zapamtite, influence marketing je dinamična oblast koja se stalno razvija, zato se stalno prilagođavajte i usavršavajte svoje strategije. Prihvatite inovacije, negujte dugoročne odnose i ostanite pažljivi na promenljivi pejzaž influence marketinga da biste postigli održiv uspeh i maksimizirali uticaj svojih kampanja.

Povezani tekstovi