Kreativa u Paid Social-u

Društveni mediji su postali jedna od najmoćnijih platformi za oglašavanje u današnjem digitalnom dobu. Međutim, samo prisustvo na društvenim mrežama nije dovoljno da vaša kampanja uspe. Ključ uspeha leži u pravilnom odabiru kreativnih elemenata koji će privući pažnju vaše ciljne publike i pretvoriti je u lojalne kupce.

Šta su zapravo kreativni elementi u plaćenom oglašavanju i u oglasima odnosno reklamama?

Kreativa je prikaz oglasa koji se prikazuje korisnicima na veb stranici, u aplikaciji ili drugom digitalnom okruženju. Kreative mogu biti slike, video zapisi, audio i drugi formati koji se isporučuju korisnicima. Kreative se moraju dodati pri kreiranju reklamnih digitalnih kampanja da bi se oglasi prikazivali publici.
Najbolje prakse za plaćene oglase na društvenim mrežama

Upoznajte svoju publiku!

Veća je verovatnoća da će korisnici bolje reagovati na oglas ako odražava njihova interesovanja ili potrebe.

Kreirajte korisničke persone da biste bolje razumeli vrstu sadržaja koji bi vaš klijent želeo da vidi. Ovaj korak je suštinski deo razvoja vaše kreativne strategije.

Poravnajte svoj oglas sa tokom celog prodajnog levka odnosno tokom konverzije.

Kao marketinški stručnjaci, često govorimo o važnosti strategije prodajnog levka, važno je da ne zanemarimo da tu logiku prenesemo na naš kreativni pristup. Kontekst je ključan kada se razmišlja o tome šta korisnici vide u svakoj fazi toka prodaje.

Pomozite im da stvore interesovanje za proizvod ili uslugu. Povećanje svesti o brendu se odnosi na prenošenje onoga što vaše poslovanje čini vrednim.

Odvojite vreme da razumete šta pokušavate da postignete u svakoj fazi kretanja korisnika i odredite vrstu kreative koju trebate da generište za svaku fazu.

Sprovedite to u praksi kao sledeće kreativne strategije:

Vrh levka Awareness – povećanje svesti o brendu

U ovoj fazi želimo da postignemo efekat povećanja svesti o brendu koji želimo da promovišemo. Kao primer možemo koristiti kreativna rešenja kao što su slike ili video zapisi koji će biti dizajnirani u stilu koji će biti prepoznatljiv za vaš brend i samim tim ćete povećati svest korisnika o vama.

Izvor: Meta Ad library

Sredina levka Consideration odnosno faza razmatranja

Podstiče korisnike na interakciju radi nastavljanja kroz dalji tok procesa kupovine. Tu želimo da pružimo podsticaj kroz neke vrste benefita tipa popusta, da bi pomogli korisniku da se odluči da uđe u finalni process kupovine. Neke od kreativa koje mogu da se koriste u ovoj fazi su takođe video zapisi, kao i Collection oglasi odnosno dinamični oglasi koji se sastoje iz ‘’Hero image-a’’ kao i niza proizvoda koji se kataloški smenjuju ispod glavnog vizuala. Primer u nastavku:

Donji deo levka – konverzija

U ovoj završnoj fazi želimo da pružimo korisnicima opipljive benefite poput popusta, ekskluzivnih ponuda, besplatne dostave, loyalty programa, cena i slično, sve radi podsticanja publike da „dobije ponudu“ i završi put kupovine. Ovu fazu možemo nazvati i ‘’Hard Sell’’. U najbolje prakse kreativnih rešenja ove faze između ostalog spadaju i slike, kao i templejti za kataloške kampanje kroz koje se proizvodi mogu dinamički smenjivati nevezano za broj proizvoda koji posedujete na vašem sajtu. Što je sjajan način za promociju kada imamo više stotina ili hiljada proizvoda koje je potrebno promovisati. Da napomenemo i jeftinije zbog uštede na samom procesu izrade kreativa.

Testiranje kreativa

A/B testiranje je ključno za pronalaženje pravih kreativa. Kreirajte više verzija oglasa sa različitim elementima, kao što su naslov, slika, ili poziv na akciju. Zatim pratite performanse svake verzije kako biste videli koja privlači više pažnje i ostvaruje bolje rezultate. Testiranje vam omogućava da optimizujete kreativne elemente tokom kampanje.

Pratite trendove

Društvene mreže se konstantno menjaju, pa je važno da budete u toku sa aktuelnim trendovima. Pratite šta je popularno na platformama na kojima oglašavate i razmotrite kako se ti trendovi mogu uklopiti u vašu kampanju. Pravilno pozicioniranje u odnosu na trendove može povećati vidljivost vaših oglasa.

Osvežite kreativu

Nakon nekog vremena, vaša ciljna publika može postati zasićena postojećom kreativom. Održavanje kampanje ažuriranom je ključno za održavanje interesovanja publike. Planirajte redovno osvežavanje kreativnih elemenata kako biste osigurali da vaša kampanja ostane relevantna.

Zaključak

Testirajte stalno – Ne postoji univerzalna formula za uspeh!

Pri određivanju kreative morate uzeti u obzir mnoštvo faktora kao što su:

  • Cilj koji želite da postignete. Nije isto da li želite da dosegnete do što više ljudi ili prosto želite da prodate proizvod ili uslugu. Možda želite da informišete korisnike o aktuelnostima putem newslettera, bloga i slično.
  • Da li ste uradili optimizaciju za mobilne uređaje?
  • Koji su vaši KPI-evi?
  • Da li želite da podstaknete interakciju od strane publike

Prilagodite strategiju i kreativu potrebama vašeg brenda, publici, tržištu i svemu onome što čini vaš biznis onim što jeste! Nijedna kampanja nije ista, pa je važno prilagoditi svoj pristup i kreativu specifičnim potrebama i ciljevima svake kampanje.

Pronalaženje pravog kreativa za Paid Social oglašavanje može biti izazovno, ali uz kontinuirano testiranje i prilagođavanje, možete stvoriti sadržaje koji će privući pažnju i ostvariti odlične rezultate na društvenim mrežama.

Povezani tekstovi