Kako meriti Social ROI?

Kvantifikovati povraćaj ulaganja na društvenim mrežama je izazov za sebe, posebno kada su u pitanju organski rezultati. Merenje ROI na društvenim mrežama (povraćaj ulaganja) je kritičan deo posla svakog menadžera društvenih mreža. Omogućava vam da bolje razumete efikasnost svog rada, pokažete vrednost za organizaciju i unapredite svoju strategiju tokom vremena.

Ali krenimo redom.

Šta je ROI društvenih mreža?

Povraćaj ulaganja na društvenim mrežama je metrika koja pokazuje vrednost koju generiše naše ulaganje u društvene mreže. ROI se obično meri u novčanoj vrednosti. Međutim, u slučajevima kada je direktan uticaj na prihod teško pripisati određenoj aktivnosti, ROI se može kvantifikovati i nemonetarnim pokazateljima.

Na primer, ako je cilj plaćene kampanje na društvenim mrežama povećanje svesti o brendu, ROI bi se mogao meriti rastom broja pratilaca ili impresija.

Pokazatelji koji se koriste za kvantifikaciju ROI-a na društvenim mrežama za vaše poslovanje trebalo bi u potpunosti da zavise od vaših ciljeva.

Naravno postavlja se pitanje zašto meriti ROI na društvenim mrežama, naročito ukoliko se radi o organskom sadržaju.

Marketing na društvenim mrežama postaje sve konkurentniji. Da biste se istakli u moru svih onih koji se bore za pažnju publike, zahteva se sve više ulaganja, ne samo u produkciju sadržaja nego i plaćeno oglašavanje. Bez obzira na to da li ste strategiju bazirali isključivo na ulaganju u produkciju visoko-kvalitetnog sadržaja ili se strategija oslanja i na plaćeno oglašavanje, očekivaće se i dokazi da vaša strategija daje opipljive rezultate, a tu upravo stupa na snagu ROI.

Analiza i rezultati vaših ulaganja vam pomažu da opravdate budžetske zahteve tako što ćete pokazati vrednost vaših investicija, bilo u produkciju, ako govorimo o organskom sadržaju, bilo u oglašavanje. Ako je vaš ROI nizak, s druge strane, to vam može pomoći da identifikujete neefikasnosti u vašoj strategiji društvenih mreža i uvedete poboljšanja. Ovo pokazuje važnost merenja povraćaja ulaganja i za poslovanje i za rast kanala.

Lako je izračunati povraćaj ulaganja za plaćene kampanje na društvenim mrežama koje se lako mogu pripisati prihodu (na primer, plaćeni oglasi za e-commerce). Ali stvari postaju nešto komplikovanije kada se radi o ulaganju u društvene mreže koje donose manje opipljive vrednosti.

Kao što smo već spomenuli, ROI se može kvantifikovati i nemonetarnim pokazateljima, na primer povećanje broja pratilaca, veći broj interakcija i slično. Bitno je da pre određivanja ROI imamo jasno definisane ciljeve tokom realizacije sveukupne strategije.

Na primer, pogledajmo koje metrike ćete pratiti u zavisnosti od postavljenih ciljeva.

Sada kada je jasno šta sve i na koji način možemo meriti kako bismo definisali uspešnost nastupa na društvenim mrežama, sledi nam rad na dodatnim unapređenjima. A svako unapređenje povraćaja ulaganja na društvenim mrežama počinje optimizacijom društvenih mreža (SMO). U praksi, to jednostavnim rečima prevedeno znači ulagati tamo gde možete dobiti najbolje moguće rezultate zauzvrat.

Uspešno kreiranje strategije nastupa na društvenim mrežama može biti izazovno, zato ste na pravoj adresi ukoliko želite strategiju koja će vam obezbediti rezultate kojima ćete biti zadovoljni.

Kontaktirajte nas kako bismo započeli zajednički projekat.

Povezani tekstovi