Dobro došli u eru „deinfluencing-a“

Pratiti trendove i nove tendencije koje usmeravaju i oblikuju sadržaj koji svakog dana konzumiramo na Instagramu i TikTok-u zaista nije lako ukoliko to radite iz naše marketarske perspektive. Analizirajući svakog dana mikro pomeranja na ovim mrežama pokušavamo da predvidimo one makro promene koje će dovesti do nekog novog trenda, pravca ili navika u konzumaciji sadržaja.

U poslednje vreme sve više se spominje jedan pravac koji i nije neka naročita novina, šta više prisutan je u nekom obliku od kad je mreža i influensera, ali je sada konačno uobličen u nešto što nazivamo „deinfluencing“ trend.

Deinfluencing je trend (prvenstveno prisutan na TikTok platformi) koji promoviše ideju odbacivanja “opsesije” savršenim životom koji promovišu influenseri i umesto toga se zalaže za prihvatanje realnosti koja se dešava u pozadini njihovih fotografija i videa. Ovaj trend je započeo kao reakcija na pritisak koji društvene mreže i influenseri stvaraju kod ljudi da se upoređuju sa savršenim fotografijama i idealizovanim životima koje prikazuju na svojim profilima.

Kreatori sadržaja na TikTok-u počeli su da dele svoje iskustvo o tome kako stvarnost često nije onakva kakva se prikazuje na društvenim medijima, te da bi bilo korisno da se ljudi fokusiraju na svoj sopstveni život umesto da pokušavaju da budu kao influenseri koje prate.

Ovaj trend takođe promoviše ideju da se prihvati sopstvena jedinstvenost i autentičnost, umesto da se konstantno pokušava da se bude kao neko drugi. Kreatori sadržaja često koriste hashtagove poput #deinfluencing i #realstagram kako bi privukli publiku koja deli slična iskustva i misli.

U suštini, „deinfluencing“ trend promoviše prihvatanje sebe takvim kakvi jesmo, bez upoređivanja sa drugima i bez pokušaja da se bude neko drugi. Ovaj trend je važan jer podstiče ljude da se fokusiraju na sopstveni razvoj i da prihvate svoju jedinstvenost, umesto da se upoređuju sa idealizovanim životima koje prikazuju influenseri na društvenim medijima.

Nakon par dana istraživanja otkrivamo kako to zaista i izgleda u praksi – deinfluenceri u suštini su kreatori koji su iskreniji i otvoreniji u komunikaciji u pogledu promovisanja proizvoda koje preporučuju svojoj publici.

Influenseri shvataju da potrošači imaju različite budžete koje su spremni da potroše na proizvode i da su generalno sve pametniji u svojim kupovnim izborima. Većinu vremena, oni će sami istražiti brend ili proizvod nakon što čuju o tome od influensera, a zatim doneti sopstvene odluke o kupovini. Što je sadržaj influensera usklađeniji sa povratnim informacijama koje saznaju i u sopstvenom istraživanju, veća je verovatnoća da će verovati tom kreatoru i kupiti taj proizvod.

Deinfluencing znači da budete inkluzivniji u shvatanju svoje publike i da znate da oni možda nemaju iste resurse ili ideje o načinu života kao vi. Deinfluencing je stvaranje želje kod potrošača da vide stvari koje su stvarne. To je trenutno popularan trend, ali potreba za autentičnošću na mrežama je nešto što je prisutno već duže vreme i nešto što neće uskoro nestati.

Povezani tekstovi